Viimastel aastatel väljakuulutatud Rail Balticu (RB) üksikute objektide riigihangete eelduslikud maksumused ületavad 2018. aastal koostatud eelarve hindu enam kui neljakordselt.
Leedu ja Poola on Rail Balticu realiseerinud parimal võimalikul moel. Eestil ja Lätil on ambitsioonikate unistuste elluviimine ebaõnnestunud. Paraku on paljudele kasulikum selle tunnistamist edasi lükata.
Valmis Rail Balticu kaubaveo uuring tuvastas, et kaupade maanteelt raudteele liikumise korraldamisel on raskusi ja kahjuks Rail Balticu ehitamine neid ei lahenda.
Valmis Rail Balticu kaubaveo uuring, mille järeldused ei ole majandus- ja kommunikatsiooni-ministeeriumile meeltmööda. Ülo Vooglaid ja Priit Humal kinnitavad siinses ühisavalduses, et ministeeriumi esitatud plagiaadisüüdistused täiesti alusetud
Võimaluste aken Rail Balticu valmimiseks on sulgunud.
RB puhul näeme, kuidas ministreid valefaktidega manipuleeritakse ning seejärel need dokumendid salastatakse.
RB kriitikute seisukohad ühtivad Euroopa Kontrollikoja ja Eesti Riigikontrolliga: projektide analüüs on puudulik. Milline on Euroopa Komisjoni mehhanism vigade parandamiseks?
Postimees korraldas RB teemalise väitluse, milles osalesid Taavi Aas ja Priit Humal.
Võit Riigikohtust!
Küsime Siim Kallaselt viiteid tema poolt artiklis «Rail Balticut on vaja» esitatud väidete kohta.
Riigikohus võttis menetlusse Rail Balticu trassi maakonnaplaneeringuid vaidlustavad kaebused.
Kodanikuliikumine Avalikult Rail Balticust (ARB) ja Eesti Loodukaitse Selts (ELKS) esitasid riigikohtusse kaebuse seoses uue raudtee maakonnaplaneeringutega ning kaebasid edasi ringkonnakohtu otsuse.
Kui fakte kontrollida ei saa, teeb minister otsuse ühe huvilise sõnu uskudes. Rail Balticut puudutavad otsused said seetõttu vale suuna juba õige ammu ja probleemid üha kuhjuvad.
Olemasoleva raudtee ohutus peaks olema prioriteet uue raudtee ehitamise ees. Tasuvusanalüüsid näitavad, et seal säästame iga kulutatud euroga oluliselt rohkem elusid.
Valedega põhjendatud projekt paistab paberil ilusam ja imeb endasse paljude teiste projektide raha nagu must auk. Lisaks hakkab selle ülalpidamine tekitama pidevalt kulusid. Pettusuuringuid kaitsvad ametnikud ja poliitikud võiksid mõelda Danske juhtumi peale ja kümme aastat ette.
Avalikult Rail Balticust (ARB) saatis Euroopa Komisjonile analüüsi jaanuaris valminud Rail Balticu tasuvusuuringu vigade kohta. Vastuses kinnitab Euroopa Komisjon, et nende eksperdid ei ole uut tasuvusuuringut hinnanud.
There are several fundamental mistakes in the Rail Baltica (RB) cost-benefit assessment. After taking these mistakes into account, the total income of RB of €16 billion will be reduced by €4.1 billion.
Rail Balticu (RB) tasuvusuuringus on mitu olulist viga, mille arvesse võtmisel RB kogutulud 16 miljardit eurot vähenevad 4,1 miljardi euro võrra.
Euroopa Liit kui eurooplasi ühendav idee on jätkuvalt suurepärane, kuid vältida tuleb selle teostust printsiibil “eesmärk pühendab abinõu”. EY tasuvusuuringu abil Rail Balticu jõuga läbi surumine muudab küsitavaks Euroopa Liidu enda usaldusväärsuse. Tasuvusuuring äratab väga suuri kahtlusi ja neid ei ole keegi argumenteeritult ümber lükanud.
Täna kell 11 pidi toimuma MTÜ ARB ja RB Rail AS-i kohtumine Riias, et arutada EY tasuvusuuringu vigasid, mis on Rail Balticu tulusid põhjendamatult suurendatud kuni 4,1 miljardi euro ulatuses. Kohapeal otsustas RB Rail aga arutelust loobuda ja kohtumise ära jätta, sest nad ei soovinud oma selgituste salvestamist.
Rekonstrueerime Rail Balticu senise saaga olulisemad verstapostid
Praegu kavandatav RB ei too odavat ega kiiret reisimisvõimalust Euroopasse nii nagu alguses arvati
Socio uuringukeskuse poolt läbi viidud uuring "Elanikkonna suhtumine kahte alternatiivsesse raudteeühenduse projekti. September 2016"
Kodanikuühendus Avalikult Rail Balticust andis välja vabariikliku levikuga infolehe, mis ilmus 13. detsembri Postimehe vahel.
Kodanikuühendus Avalikult Rail Balticust taunib Vabariigi Valitsuse sekkumist planeerimisprotsessi Harjumaal. Loe edasi >
Keskkonnaministeerium on algatanud 4664 ha suuruse Nabala looduskaitseala (LKA) moodustamise. Sellega tahetakse kaitsta nii elusloodust kui ka karstivorme ja nendega seotud maa-aluste jõgede, allikate, allikasoode, karstijärvede ning unikaalse Tuhala Nõiakaevu veerežiimi (KM kodulehekülg 2013: Loodusobjekti 2014). Käesolev uurimus on koostatud keskkonnaministeeriumi taotlusel. Loe edasi >
Eesti Ornitoloogiaühingu täiendatud seisukoht Harju, Rapla ja Pärnu maakonnaplaneeringu „Rail Baltic raudtee trassi koridori asukoha määramine“ keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi eelnõu osas. Loe edasi >
Eesti Ornitoloogiaühingu seisukoht Harju, Rapla ja Pärnu maakonnaplaneeringu „Rail Baltic raudtee trassi koridori asukoha määramine“ keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi eelnõu osas. Loe edasi >
Eesti Rooma klubi käsitles oma ettekandekoosolekul Rail Balticu tulevikuväljavaadeteid. Kuulati ära RB teemaga tegelevad MKM nõunikud Indrek Sirp ja Anti Moppel ja raudtee-asjatundja Kaido Simmermann. Klubi on külalistele nende sisukate selgituste eest tänulik. Loe edasi >
Koopia: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Keskkonnaministeerium, Keskkonnaamet, Tehnilise Järelevalve Amet, Harju Maavalitsus, Pärnu Maavalitsus, Rapla Maavalitsus. Loe edasi >